Najczęściej zadawane pytania

  • Przed wynajmem
  • W trakcie wynajmu
  • Kaucja
  • Odpowiedzialność
  • Abonament
  • Program współpracy
  • Po wynajmie
  • Jak zarezerwować samochód?

    Rezerwacji samochodu można dokonać przez panel rezerwacyjny, telefonicznie, mailowo lub kontaktując się z nami poprzez Facebook’a lub Instagrama.

  • Jakie dokumenty wymagane są do wynajęcia samochodu?

    Do wynajęcia potrzebne jest ważne prawo jazdy, dowód osobisty lub inny aktualny dokument identyfikacyjny. Co ważne, przy pierwszym wynajmie bezwzględnie wymagamy użycia imiennej karty płatniczej Najemcy.

  • Z jakim minimalnym wyprzedzeniem mogę dokonać rezerwacji?

    Minimalne wyprzedzenie wynosi około 1.5h, jednak w przypadku chęci zarezerwowania auta “na już” w godzinach 19:00 – 08:00 zalecamy potwierdzenie takiej rezerwacji drogą telefoniczną. Złożenie rezerwacji przez system rezerwacji online nadaje jej status “do potwierdzenia” i jeśli żaden z naszych pracowników jej nie zobaczy to wynajem się nie odbędzie.

  • Czy jako obcokrajowiec mogę wynająć samochód?

    Tak, przy posiadaniu odpowiednich dokumentów.

  • Czy mogą Państwo podstawić samochód w wybrane przeze mnie miejsce?

    Tak, podstawiamy auta pod dowolny adres. Na terenie Warszawy podstawienie oraz zwrot samochodu odbywają się bez dodatkowych kosztów, natomiast wyjeżdżając poza Warszawę koszt podstawienia/zwrotu wyliczany jest według stawki za kilometr. Stawka z kolei różni się w zależności od modelu samochodu i waha się między 2 zł a 6 zł netto / km.

  • Czy możliwy jest wynajem samochodów bez limitu kilometrów?

    Podczas wynajmu można pokonać dowolną ilość kilometrów. Za kilometry powyżej określonego w umowie limitu przewidziana jest opłata dodatkowa. Limit kilometrów jest podany indywidualnie do każdego auta w zakładce “samochody”.

  • Czy do cen podanych na stronie należy doliczyć podatek VAT?

    Tak, ceny podane na naszej stronie to kwoty netto chyba, że przy kwocie zaznaczono iż jest to kwota brutto.

  • Czy wypożyczonym samochodem mogę wyjechać poza granice Polski?

    Tak, ale tylko za naszą pisemną zgodą.

  • Czy samochodem może kierować inna osoba niż Najemca?

    Jest możliwość dopisania dodatkowych kierowców na umowie, co nie wiąże się z dodatkowym kosztem.

  • Czy firma oferuje usługi dodatkowe/akcesoria?

    Tak, firma oferuje następujące usługi dodatkowe/akcesoria:
    a) Pakiet złoty – znosi odpowiedzialność o 50%, dodatkowo ubezpiecza szyby i opony od zdarzeń losowych.
    b) Pakiet mycia – pozwala na zwrot auta w dowolnym stanie czystości.
    c) Pełen zbiornik paliwa – pozwala na zwrócenie auta z dowolną ilością paliwa. Auto otrzymuje się z pełnym bakiem.
    d) Fotelik dziecięcy.

  • Czym jest kaucja i czy jest wymagana przy wynajmie samochodu?

    Oferujemy możliwość wynajmu w wariancie z kaucją jak i bez kaucji. Obecność kaucji wpływa jedynie na cenę wynajmu. Co ważne, kwota kaucji nie jest jednoznaczna z wysokością udziału własnego. Kaucja nie jest wymagana przy wynajmie, ale zastrzegamy sobie możliwość wymagania jej w szczególnych przypadkach.

  • Czy jest możliwy wynajem z OC sprawcy?

    Aktualnie nie posiadamy umów z towarzystwami ubezpieczeniowymi. Taki wynajem jest możliwy tylko przy założeniu, że klient samodzielnie pokrywa koszta najmu i we własnym zakresie zwraca się do ubezpieczyciela o ich zwrot.

  • Czy mogę wykorzystać samochód do jazdy po torze?

    Nie akceptujemy wykorzystywania naszych samochodów do jazdy po torze, udziału w testach oraz wyścigach.

  • Czy odbiór/zwrot auta może odbyć się w niedzielę?

    Tak. Pracujemy 7 dni w tygodniu, również we wszystkie święta.

  • W jakich godzinach można wynająć i zwrócić samochód?

    Nie ma ograniczeń co do godziny odbioru/zwrotu auta.

  • Czy auto dostaje zatankowane do pełna?

    Tak, wydajemy klientom auta zatankowane do pełna i oczekujemy takiego samego stanu przy zwrocie. W niektórych przypadkach może się zdarzyć, że bak nie jest pełny, ale wtedy zaznaczamy to na protokole i klient może zwrócić z tym samym stanem paliwa jaki dostał. Istnieje również możliwość wykupienia pakietu “pełen bak paliwa”, który pozwala na zwrócenie auta z pustym bakiem.

  • Czy auto trzeba umyć przed jego zwrotem?

    Tak, przed zwrotem wymagamy umycia samochodu przynajmniej w stopniu umożliwiającym pracownikowi weryfikację techniczną oraz wizualną pojazdu. Istnieje również możliwość wykupienia pakietu mycia.

  • Jaki jest wymagany minimalny wiek Najemcy?

    Wymagamy ukończonych 21 lat. Są możliwe odstępstwa na indywidualnych warunkach.

  • Czy auta są czyszczone przed wynajmem?

    Tak, auta są odpowiednio przygotowywane przed kolejnym wynajmem i dokładnie czyszczone.

  • Czy jest możliwość wynajmu z kierowcą?

    Tak, takie wynajmy są wyceniane i ustalane indywidualnie.

  • Czy wypożyczonym samochodem mogę wyjechać poza granice Polski?

    Tak, ale tylko za naszą pisemną zgodą.

  • Kto ponosi koszty eksploatacji samochodu w trakcie wynajmu?

    Standardowo za koszty związane z eksploatacją auta takie jak terminowe przeglądy, wymiana oleju czy sezonowa wymiana opon odpowiadamy my. Dbamy o to żeby nasze auta zawsze były odpowiednio przygotowane do wynajmów, wykonując takie czynności w przerwach między rezerwacjami. Niemniej komputer może zgłosić konieczność wymiany np. oleju lub klocków hamulcowych podczas trwania wynajmu, a wtedy klient jest zobowiązany do poinformowania nas o tym fakcie. My mając na uwadze pełne bezpieczeństwo klienta, decydujemy czy samochód należy natychmiast oddać do serwisu czy można z tym zaczekać do zakończenia najmu.

  • Czy mogę przedłużyć czas wynajmowania samochodu?

    Tak, natomiast zależy to od dostępności danego samochodu. Warto mieć na względzie, że nowe rezerwacje mogą pojawić się jeszcze w trakcie trwającego wynajmu.

  • Czy mogę wykorzystać samochód do jazdy po torze?

    Nie akceptujemy wykorzystywania naszych samochodów do jazdy po torze, udziału w testach oraz wyścigach.

  • Czy na czas trwania najmu jest możliwość pozostawienia własnego samochodu na naszym parkingu?

    Tak, można zostawić własne auto na naszym strzeżonym parkingu. Ta usługa jest darmowa.

  • Co w przypadku awarii auta lub wypadku?

    W pierwszej kolejności prosimy o poinformowanie naszej firmy, korzystając z numeru infolinii celem uzyskania dalszych instrukcji.

  • Czym jest kaucja i czy jest wymagana przy wynajmie samochodu?

    Oferujemy możliwość wynajmu w wariancie z kaucją jak i bez kaucji. Obecność kaucji wpływa jedynie na cenę wynajmu. Co ważne, kwota kaucji nie jest jednoznaczna z wysokością udziału własnego. Kaucja nie jest wymagana przy wynajmie, ale zastrzegamy sobie możliwość wymagania jej w szczególnych przypadkach.

  • W jakiej formie mogę uiścić kaucję?

    Akceptujemy takie formy uiszczenia kaucji jak: gotówka, preautoryzacja na karcie lub przelew.

  • W jakim czasie zostaje zwolniona kaucja?

    W przypadku kaucji gotówkowej, kaucja zostaje zwrócona na miejscu przy zwrocie. W przypadku kaucji na karcie w formie preautoryzacji, w przypadku braku uwag do zwracanego pojazdu, zwalniamy blokadę środków niezwłocznie po zakończonym wynajmie, w ciągu jednego dnia roboczego.

  • Czy brak kaucji jest równoznaczny z brakiem udziału własnego w szkodzie?

    Nie, brak kaucji nie jest równoznaczny z brakiem udziału własnego w szkodzie. Kwota kaucji nie jest również jednoznaczna z wysokością udziału własnego. Udział własny można obniżyć za pomocą dodatkowego pakietu.

  • Na czym polega udział własny i ile wynosi?

    Udział własny to graniczna kwota odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe z winy Najemcy. Wysokość udziału własnego zależy od modelu samochodu i waha się między 5 000 zł a 100 000 zł. Limit udziału własnego nie obowiązuje w przypadku rażących naruszeń ze strony Najemcy np. jazda pod wpływem alkoholu.

  • Czy jest możliwość całkowitego zniesienia udziału własnego?

    Całkowite zniesienie udziału własnego nie jest możliwe. Oferujemy Pakiet Złoty, który obniża udział własny o 50% oraz dodatkowo chroni przed odpowiedzialnością za losowe uszkodzenie szyb i opon.

  • W jakich sytuacjach w trakcie trwania najmu ponoszę finansową odpowiedzialność?

    Najemca ponosi finansową odpowiedzialność w następujących sytuacjach:
    a) Uszkodzenie mechaniczne/blacharskie/wnętrza/akcesoriów auta z winy Najemcy lub w przypadku braku możliwości ustalenia sprawcy.
    b) Nieautoryzowany wjazd na tor lub udział w testach.
    c) Nieautoryzowany wyjazd poza granice Polski.
    d) Uszkodzenie lub znaczne zużycie opon. Wyjątkiem są sytuacje, które obejmuje Pakiet Złoty.
    e) Uszkodzenie szyby. Wyjątkiem są sytuacje, które obejmuje Pakiet Złoty.
    f) Palenie tytoniu wewnątrz pojazdu.
    g) Inne przypadki opisane w OWU.

  • Czy jeżeli auto zostanie uszkodzone podczas trwania najmu nie z mojej winy ponoszę odpowiedzialność za samochód?

    W takich sytuacjach klient nie odpowiada finansowo za powstałe szkody. Warunkiem jest jednak niezwłoczne poinformowanie nas o zdarzeniu oraz dostarczenie nam oświadczenia z miejsca kolizji i raportu policji.

  • W jakich sytuacjach odpowiadam do kwoty wyższej niż wysokość udziału własnego?

    Najemca odpowiada do kwoty równej kosztom naprawy powstałej szkody (nawet jeżeli kwota przekracza wysokość udziału własnego), w sytuacjach w których:
    a) Najemca był pod wpływem alkoholu i/lub środków odurzających.
    b) Najemca nie posiadał ważnego prawa jazdy w trakcie trwania najmu.
    c) Inne przypadki opisane w OWU.

  • Kiedy odpowiadam za zużycie opon?

    Najemca odpowiada finansowo w momencie ponadnormatywnego zużycia bieżnika między wydaniem, a zwrotem pojazdu. Pomiar bieżnika jest zapisany na protokole wydania i protokole zwrotu. Opłata za bieżnik jest wprost proporcjonalna do stopnia jego zużycia.

  • Na czym polega oferta abonamentowa?

    Oferta abonamentowa to inaczej mówiąc indywidualnie skonfigurowany wynajem długoterminowy, uwzględniający dostęp do kilku/kilkunastu samochodów w cyklu mieszanym. Przykładowo na co dzień możesz jeździć SUVem, co drugi weekend samochodem sportowym, a w lato cabrio.

    Więcej w zakładce: https://cylindersi.pl/wynajem-abonamentowy/

  • Na czym polega przyłączenie się do programu partnerskiego?

    Polega na “wstawieniu” auta do naszej floty i dzielenia się zyskiem z wynajmów na indywidualnych warunkach. Nie dość, że posiadasz samochód sportowy lub luksusowy to jeszcze czerpiesz z niego przychód.

    Więcej w zakładce: https://cylindersi.pl/wstaw-samochod-do-wypozyczalni/

  • W jakim czasie zostaje zwrócona kaucja?

    W przypadku kaucji gotówkowej, kaucja zostaje zwrócona na miejscu przy zwrocie. W przypadku kaucji na karcie w formie preautoryzacji, w przypadku braku uwag do zwracanego pojazdu, zwalniamy blokadę środków niezwłocznie po zakończonym wynajmie, w ciągu jednego dnia roboczego.

  • W jakim czasie otrzymam fakturę?

    Fakturę wysyłamy najpóźniej do 15 dnia następnego miesiąca.

  • W jaki sposób zostaje potwierdzony stan techniczny wynajmowanego pojazdu przy zwrocie? Czy otrzymam potwierdzenie zwrotu kaucji?

    Stan technicznego zwracanego pojazdu zostaje potwierdzony poprzez sporządzony protokół zwrotu, który automatycznie przesyłany jest na wskazany adres e-mail. Potwierdzenie zwrotu kaucji zostaje również umieszczone na protokole.

  • Spodziewam się mandatu, w jaki sposób dostanę o tym informację?

    Po otrzymaniu mandatu, wskazujemy kierującego pojazdem zgodnie z umową, która obowiązywała w trakcie.