Porsche 911 Carrera 4S (992)

19.07.2023

Porsche 911 Carrera 4S to wariant najnowszej generacji ikonicznego modelu. W swoim wyglądzie wraca do korzeni, ale oferuje więcej niż kiedykolwiek.

Historia oraz podstawowe informacje 

Porsche 911 to jeden z najważniejszych modeli w historii motoryzacji. Fascynuje fanów sportowej jazdy już od ponad 60 lat. Różne generacje oraz wersje tego samochodu brały udział w wielu motor sportowych imprezach mistrzowskich. Mowa tu między innymi o 24-godzinnym wyścigu Le Mans, jak i startach w słynnym Rajdzie Dakar. 

Podczas wymagających zmagań kształtowała się charakterystyka flagowego modelu Porsche, który urósł do miana ikony szybkości, ale także stylu, komfortu i bezpieczeństwa. Najnowsza, ósma już generacja legendarnego 911 nosi wewnętrzną nazwę Porsche 992. 

Auto zostało zaprezentowane motoryzacyjnemu światu 27 listopada 2018 roku w Porsche Experience Center, które znajduje się w słonecznym Los Angeles. Na taśmy produkcyjne pierwsze egzemplarze trafiły na początku 2019 roku. Oczywiście flagowy model niemieckiej marki powstaje w Stuttgarcie, czyli kolebce Porsche. 

Koszt takiej maszyny w standardowym wyposażeniu przekracza 700 000 zł. Droższe warianty Porsche 992 mogą być o wiele bardziej kosztowne. Na całe szczęście istnieje również możliwość wypożyczenia najnowszego Porsche 911 Carrera 4S.

Porsche 911 992 sylwetka samochodu

Wygląd zewnętrzny i wewnętrzny

Mimo że auto zostało skonstruowane całkowicie od podstaw, w samochodzie odnajdziecie duszę wszystkich jego poprzedników. Dzieje się tak, dlatego, że Porsche 911 Carrera 4S opiera się na ponadczasowych rozwiązaniach stylistycznych swoich protoplastów. 

W środku mamy prostszą deskę rozdzielczą oraz analogowy zegar obrotomierza, które nawiązują do Porsche 901. Natomiast zderzaki oparte są na modelu 964. Stéphane Lenglin i Michael Mauer, projektanci nowego Porsche 911 Carrera 4S postawili na połączenie tradycji z nowoczesnością. Chcieli w ten sposób utworzyć ponadczasowy wygląd.

Oczywiście, jak to w sportowych samochodach bywa, bardzo ważnym aspektem są również wymiary nadwozia. Długość Porsche 992 to 4519 mm. Szerokość wynosi 1852 mm, a wysokość to zaledwie 1300 mm. Warto wspomnieć również o rozstawie osi, który wynosi 2450 mm. 

Samochód waży minimalnie ponad półtorej tony. Ma 4 miejsca w środku. Bagażnik znajdujący się z przodu ma pojemność 132 litrów. W samochodzie można łatwo odnaleźć wyraźne sportowe zacięcie zaczerpnięte prosto z wyścigowych torów. Mimo to, Porsche 911 Carrera 4S nada się również do jazdy codziennej z rodziną lub znajomymi.

Silnik Porsche 911 992

Marka ze Stuttgartu umożliwia swoim konsumentom poczucie mocy wyczynowego samochodu na publicznych drogach, przy okazji zapewniając komfort i świetny design. Opisywany przez nas wariant Porsche 911 Carrera 4S ma z tyłu skryty nowoczesny 3-litrowy silnik typu bokser z 6 cylindrami i dwiema turbosprężarkami. Umiejscowienie jednostki zostało zmienione względem swoich poprzedników. 

W Porsche 992 silnik znajduje się bliżej geometrycznego środka pojazdu, co daje większy komfort oraz pewność podczas jazdy. Za chłodzenie napędu odpowiadają chłodnice sprężonego powietrza umieszczone pod grillem pokrywy silnika. Dzięki pozycji intercoolerów wzrosła wydajność samochodu, a spadła emisja dwutlenku węgla w porównaniu do starszych generacji. 

Motor posiada ogromną moc 331 Kw, czyli 450 KM oraz 530 Nm momentu obrotowego. Jednostka napędowa aż prosi się o wykorzystanie całego potencjału. Prędkość maksymalna możliwa do osiągnięcia jest skrojona pod niemieckie autostrady, a nawet obiekty wyścigowe, gdyż rozpędza się nawet do zawrotnych 306 km/h.

Jednak to nie wszystko, bo na uwagę zasługuje też niebotyczne przyspieszenie. Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy. W Porsche 992 znajduje się automatyczna 8-stopniowa przekładnia PDK z podwójnym sprzęgłem. Pozwala na bardzo szybką zmianę biegów, nie powodując przerwy w dostawie siły napędowej przez żaden moment. Dzięki liczbie ośmiu biegów samochód łatwo utrzymać na niskich obrotach, bez problemu zachowując nieprzerwanie płynność jazdy nawet przy wyższych prędkościach. 

Porsche 911 992 Carrera z napędem na 4 koła

Pozostałe dane techniczne Porsche 911 992

Aby pomóc utrzymać tego potwora w ryzach, Porsche 911 Carrera 4S posiada napęd na obie osie. Ponadto o przyczepność dba dociążony przez silnik tył pojazdu, liczne systemy wspomagające oraz szerokie opony. Jeśli chodzi o felgi, to mają one średnice wielkości 20 i 21 cali. Uczucia prędkości dodaje nisko osadzony fotel. W trakcie przygód na torach może pomóc aktywna aerodynamika. Możesz dostosowywać ustawienie elementów aerodynamicznych, takich jak tylne skrzydło.

Pędząc po torach i ulicach, warto zadbać o bezpieczeństwo za pomocą odpowiednich hamulców. Nasz model wyposażony jest w czterotłoczkowe i sześciotłoczkowe, jednoczęściowe, aluminiowe stałe zaciski hamulcowe. Natomiast średnice tarcz hamulcowych wynoszą 350 mm zarówno z przodu, jak i z tyłu. Mają zapewnić większą stabilność, a także przede wszystkim skuteczność hamowania. 

Porsche 992 w trasie

Jednak nie każdy marzy o byciu kierowcą wyścigowym. Zdajemy sobie sprawę, że zastosowania Porsche 992 mogą być najróżniejsze, co nas nie dziwi, bo jest to bardzo wszechstronne auto. Tak samo dobrze, jak w trakcie szaleńczych przejazdów, spisuje się podczas spokojniejszych trybów jazdy. Samochód jest dobrze wyciszony, co przekłada się na wysoki komfort podczas podróży. 

Wnętrze jest wykonane w wysokim standardzie, za pomocą jakościowych materiałów. Za sprawą tych rozwiązań fotele są bardzo wygodne, jednakże ciężko o przysypianie za kółkiem w momencie kiedy silnik ma tak wielką moc. Co prawda kanapa nie pozostawia zbyt wiele miejsca, aczkolwiek z niecodziennej przejażdżki mogą być zadowolone, chociażby dzieci. Porsche 911 Carrera 4S spisuje się świetnie podczas dalszych eskapad. 

Wyposażenie Porsche 911 992

Jak większość z pojazdów floty Porsche, model 992 ma szeroki zakres bogatego wyposażenia. Duża część oferty znajduje się w dostępnym do wypożyczenia egzemplarzu. W jego skład wchodzą między innymi 18-kierunkowe adaptacyjne fotele sportowe, pozwalających na elektryczną regulację ustawień, które mogą powodować lepszy komfort jazdy. Dodatkowo siedziska pozwalają na lepsze dostosowanie się do warunków klimatycznych poprzez wentylację lub podgrzewanie.

Nie zapomniano także o dobrze rozbudowanych multimediach. Na pokładzie znajduje się wiele ekranów, wyświetlaczy oraz przycisków pozwalających regulować wiele aspektów podczas jazdy. W naszym modelu znajduje się także doskonały system nagłośnieniowy Bose dopasowany do niecodziennej akustyki wnętrza. Składa się z 12 głośników zapewniających najwyższą jakość dźwięku. Jednak muzyką dla Twoich uszu równie dobrze może być warkot silnika w Porsche 911 Carrera 4S. 

Podczas długiej trasy możesz skorzystać z zawartego w zestawie adaptacyjnego tempomatu. Jednak dobrze wiemy, że poza użytkowymi funkcjami chciałbyś poczuć odrobinę luksusu. Dlatego dostępne do wypożyczenia Porsche 992 posiada kosztowne i efektowne reflektory LED Matrix, a także kamerę cofania o kącie 360°.

Porche Carrera 4s 992 wnętrze i wyposażenie
Sylwetka 911 Carrera 4s 992 bok

Pakiet Sport Chrono

Ponadto klienci mogą nacieszyć oczy i uszy wartym kilkanaście tysięcy Pakietem Sport Chrono. Korzyści z tych dodatków uszczęśliwią amatorów sportowej jazdy. Oferuje on wiele rozmaitych opcji. Wśród nich jest możliwość dostosowywania zawieszenia, a także bardziej dynamiczna praca silnika. Głównym elementem pakietu jest pokrętło umożliwiające zmianę trybów jazdy. Jako kierowca możesz wybierać pomiędzy wariantami Normal, SPORT, SPORT PLUS, Individual lub WET. 

Pozwolą Ci one dostosować styl jazdy pod własne preferencje. Tryb SPORT powoduje dynamiczniejsze reakcje pojazdu. Natomiast SPORT PLUS poszerza swój zakres działania o wykorzystanie Porsche Active Suspension Management i system skrętnej tylnej osi do twardszej charakterystyki tłumienia amortyzatorów. Ponadto dają one możliwość większej odporności na przechyły nadwozia przy wejściach w ostre zakręty i bezpośredniości skrętu kół. Do wyjątkowo trudnych oraz mokrych warunków przypisano tryb WET. 

Oprócz tego w pakiecie znajduje się przycisk Sport Response, czyli opcja, która pozwala wykorzystać w maksymalnym zakresie możliwości silnika przez dwudziestosekundowy okres. Poza tym Pakiet Sport Chrono w Porsche 911 Carrera 4S daje opcję Launch Control. Dzięki niej możesz maksymalnie skrócić czas startu z miejsca. 

Dodatkowo w ramach pakietu poprawiono działanie skrzyni biegów. Automatyczna przekładnia zmienia biegi w optymalnych momentach, co pozwala na osiąganie najlepszych osiągów. Jeśli planujesz bić rekordy toru, może Ci w tym pomóc wbudowany stoper. Elektroniczny timer pozwala na dokładne i wygodne mierzenie czasu. Wbudowany jest w deskę rozdzielczą pojazdu.

Autor wpisu

Kategoria

Data

Ostatnie wpisy