Wynajem Porsche Cayenne S Coupe
Specyfikacja
474 KM
Moc
4,7 s
0-100
Automatyczna
Skrzynia
4x4
Napęd
4.0L V8
Silnik
273 km/h
Prędkość maksymalna
Porsche Cayenne S Coupe
Porsche prezentując pierwszą generację modelu Cayenne w 2002r. wzburzyło wielu fanów marki ze Stuttgartu. Nie wpłynęło to jednak na sprzedaż nowego modelu i pierwszego w historii marki SUV-a. Producent odniósł znaczny sprzedażowy sukces. Wraz z upływem czasu, na rynku zaczęły pojawiać się SUV-y w wersjach „coupé” – takie jak BMW X6, Mercedes GLE Coupé czy Audi Q8. Porsche nauczone doświadczeniem poszło za przykładem konkurencji – w ten sposób powstał Cayenne w wersji coupé. Oferowany przez nas egzemplarz to wersja poliftingowa, III generacji modelu Cayenne.
Producent ze Stuttgartu po raz kolejny zachwycił, a jednocześnie zaskoczył fanów motoryzacji. Po Caymanie GTS (gdzie turbodoładowaną jednostkę o pojemności 2,5 litra zastąpił w nowym modelu 4-litrowy wolnossący sześciocylindrowy bokser), nastąpił czas na podobny zabieg w przypadku Cayenne S, w którym w wersji przedliftingowej mieliśmy do czynienia z silnikiem V6, a obecnie znajdziemy jednostkę V8 produkującą 474 KM i 600 Nm! W przypadku praktycznego SUV-a mało osób spodziewało się takiego ruchu ze strony Porsche, jednak z pewnością było to dobre posunięcie, które doceniają fani marki. Dzięki zmianie silnika, zdecydowanie poprawiło się brzmienie wydechu, który w odpowiednim trybie brzmi naprawdę rasowo (nasz egzemplarz jest wyposażony w sportowy układ wydechowy). Dodatkowo, dzięki zastosowanej jednostce, niemiecki producent wyróżnia się na tle większości konkurencyjnych konstrukcji, w których regularnie zmniejszana jest pojemność oferowanych silników (warto w tym miejscu wyróżnić również BMW X5, które w najnowszym wydaniu, postanowiło pozostawić w gamie silniki wyłącznie minimum sześciocylindrowe).
Oczywiście lifting to nie tylko zmiana jednostki napędowej. Porsche odświeżyło konstrukcję wizualnie oraz poprawiło elementy zawieszenia. Zmiany z przodu są niewielkie, jest więcej ostrych krawędzi i przód jest po prostu “prostszy”. Z tyłu łatwiej zauważyć różnice – największą tworzy trójwymiarowy pas światła, który wygląda bardzo nowocześnie. Zmienił się też wygląd zderzaka, rozpoznamy to m.in. po tym, że miejsce na tablicę rejestracyjną wcześniej było na klapie bagażnika, a obecnie jest pod nią. Wewnątrz też doszło bardziej do ewolucji niż rewolucji, chociaż jest zdecydowanie bardziej nowocześnie. Pojawił się nowy, zakrzywiony 12,6’ ekran wskaźników za kierownicą, zaczerpnięty z Taycana, oraz 12,3 calowy wyświetlacz główny systemu Porsche Communication Management (PCM). Największą nowością, jest opcjonalny 10,9’ ekran dla pasażera (w który nasz egzemplarz jest wyposażony). Funkcje, które obsługuje, to m.in. obsługa systemu nawigacyjnego, ale przede wszystkim służy w celach rozrywkowych, np. do oglądania filmów. Co bardzo ważne, ekran został zaprojektowany w taki sposób, żeby uniknąć rozproszenia uwagi kierowcy – z perspektywy prowadzącego obraz na ekranie jest niewidoczny. Z dodatkowych zmian, pojawiła się kierownica z modelu 911. Dobrą wiadomością jest fakt, że Porsche pozostawiło najważniejsze funkcje, takie jak obsługa klimatyzacji w formie klasycznych pokręteł i przycisków!
Cayenne w wersji po liftingu jest także lepiej wyposażony w standardzie. Na start dostajemy teraz m.in.: reflektory LED Matrix (w naszej konfiguracji zostały rozszerzone do LED Matrix HD), zawieszenie adaptacyjne czy większy rozmiar felgi. Nasz egzemplarz jest wyposażony jednak w wiele dodatkowych opcji, sprawiających, że użytkowanie auta jest jeszcze większą przyjemnością. Więcej luksusu zapewnia opcjonalne wykończenie wnętrza skórą, oświetlenie ambiente, wentylacja foteli wraz z funkcją masażu i nagłośnienie Bose Surround Sound System. Dodatkowych wrażeń z jazdy doda wcześniej wspomniany sportowy układ wydechowy, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC) i Pakiet Sport Chrono. Codzienne użytkowanie auta uprzyjemni skrętna tylna oś pomagająca w manewrowaniu (oraz poprawiająca prowadzenie w zakrętach), system kamer 360 (widok otoczenia 3D) z aktywnym asystentem parkowania, podgrzewana kierownica, “miękkie” domykanie drzwi oraz asystent jazdy nocnej.
Porsche Cayenne Coupe S to propozycja kompletna na każdą podróż i okazję. Zapewni również ogromną dawkę przyjemności z jazdy na zakrętach – za sprawą nowoczesnej technologii i odpowiednich opcji dodatkowych, prowadzi się bardziej jak sportowy sedan niż jak typowy SUV. Pasażerowie również nie będą narzekać bo topowy SUV Porsche oferuje dużo miejsca w środku oraz bardzo komfortowe warunki do podróżowania. Niemiecki producent poprawił konstrukcję pod każdym względem – unowocześnił ją do obecnych standardów, ale zarazem zmieniając jednostkę napędową w wersji S, sprawił, że w tym wydaniu, będzie jeszcze bardziej pożądana przez fanów motoryzacji.
Dane Techniczne Porsche Cayenne S Coupe
Moc
474 KM
0-100
4,7 s
Skrzynia
Automatyczna
Napęd
4×4
Silnik
4.0L V8
Wyposażenie Porsche Cayenne S Coupe
Apple CarPlay/Android AutoTM.
Tak
Dach panoramiczny
Tal
Fotele
Podgrzewane fotele z przodu
Hak holowniczy
Tak
Kamera cofania
Tak - 360 stopni
Klimatyzacja
Dwustrefowa, automatyczna
Nagłośnienie
BOSE® Surround Sound System
Tempomat
Adaptacyjny z systemem wspomagania w korkach
Tryb Sport
Tak
Wspomaganie parkowania
ParkAssist (z przodu i z tyłu)
Zawieszenie
Pneumatyczne z PASM
Cennik Porsche Cayenne S Coupe
Wynajem z kaucją (10 000 zł )
1 doba
1800 zł
2-3 doby
1500 zł / doba
4-6 dób
1300 zł / doba
7-13 dób
1150 / doba
14-29 dób
850 / doba
Miesiąc
18 500 zł
Wynajem z kaucją (10 000 zł )
1 doba
1800 zł
2-3 doby
1500 zł / doba
4-6 dób
1300 zł / doba
7-13 dób
1150 / doba
14-29 dób
850 / doba
Miesiąc
18 500 zł
Podane ceny są cenami netto, do ceny należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%.
Przebieg zawarty w cenie:
- do 7 dni – 250 km / doba
- od 7 dni do 30 dni – 150 km / doba
- od 30 dni – 100 km / doba
Dodatkowy kilometr ponad limit to koszt 4,00 zł brutto.